Velkommen til Nordfyns Musikforenings hjemmeside

Musikforeningen har gennem de seneste 9 år medvirket til et aktivt og alsidigt musikliv. Det er vores intention at vi i form af koncerter med professionelle og anerkendte kunstnere kan tjene som inspiration for Nordfyns Kommunes borgere og ikke mindst som inspiration for kommunens unge.

Musikforeningen er støttet af Nordfyns Kommune.

Tryk på "Næste arrangement" og se hvad der sker lige nu i Musikforeningen

Følg også med på:  Facebook

Henvendelse kan ske på mail:  csn@nordfynskommune.dk

Hæder til Nordfyns Musikforening

- "Vi vil gerne hylde det flotte arbejde, som foregår i Nordfyns Musikforening og i Foreningen Bakkegården og de mange andre musikforeninger og koncertsteder, der medvirker til at skabe et levende musikliv. Men når vi nu betaler for en anderledes musikoplevelse, er det naturligvis også for at vise, at mange flere burde tage chancen, siger Sidse Holte, der har koordineret ildsjælsprojektet i DJBFA".

Vi takker naturligvis Sidse Holte og DJBFA for anerkendelsen. I arkivet kan du læse om koncerten som DJBFA forærede Musikforeningen.

Hæder til Nordfyns Musikforening

Det er paradoksalt nok ofte frivillig indsats fra lokale ildsjæle, der ofte sikrer, at der præsenteres overraskende kulturoplevelser. Mange koncertsteder satser i højere og højere grad på den sikre musik. Landets største forening for professionelle komponister og sangskrivere indenfor den rytmiske musik hædrer nu 10 lokale musikforeninger, der har turdet satse helt anderledes og med bemærkelsesværdig succes.

To lokale musikforeninger på Fyn hædres for deres arbejde. Foreningen Bakkegården i Odense og Nordfyns Musikforening hædres nu for deres arbejde med at skabe spændende anderledes musikoplevelser. Mange store musiksteder glemmer at tage de spændende musikalske afstikkere, fordi de tilsyneladende er bange for at stå med en koncert uden publikum. Det får nu landets største forening for professionelle komponister og sangskrivere, DJBFA, til at hædre ti musikforeninger, der tør satse helt anderledes på spændende musikarrangementer – heriblandt Foreningen Bakkegården i Odense og Nordfyns Musikforening i Søndersø.

…..

- Vi vil gerne hylde det flotte arbejde, som foregår i Nordfyns Musikforening og i Foreningen Bakkegården og de mange andre musikforeninger og koncertsteder, der medvirker til at skabe et levende musikliv. Men når vi nu betaler for en anderledes musikoplevelse, er det naturligvis også for at vise, at mange flere burde tage chancen, siger Sidse Holte, der har koordineret ildsjælsprojektet i DJB